healthsolutions
Παρασκευή, 12 Μαΐου 2017 13:43

Επιτρέπεται η γιόγκα μετά από μια πετυχημένη εξωσωματική γονιμοποίηση;

Πολλές γυναίκες οι οποίες είναι έγκυες, είτε με φυσικό τρόπο είτε με εξωσωματική, ρωτούν αν μπορούν να κάνουν γιόγκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης τους.

Ιδιαίτερα για εκείνες που έμειναν έγκυες μετά από κάποιο κύκλο εξωσωματικής γονιμοποίησης, η αγωνία για το αν μπορούν να γυμναστούν, έστω και ήπια, είναι πιο έντονη.

Βασική προϋπόθεση λοιπόν για να παρακολουθεί μια έγκυος μαθήματα γιόγκα είναι να ασχολείται μ’ αυτή και πριν την εγκυμοσύνη της, όπως και αν αυτή έχει προκύψει (φυσικά ή με εξωσωματική). Επίσης, είναι σημαντικό να αποφεύγεται εντελώς η Ashtanga, η οποία είναι ένα πιο δυναμικό είδος γιόγκα που επικεντρώνεται στις σωματικές ασκήσεις και ακολουθείται κυρίως από όσους επιθυμούν ενδυνάμωση και αντοχή.

Κατά τα άλλα, η γιόγκα αποτελεί ίσως την καταλληλότερη μορφή άσκησης για την περίοδο της εγκυμοσύνης, όπως επίσης και μετά τον τοκετό. Έχει τις κατάλληλες τεχνικές για να σας βοηθήσουν κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, να σας προετοιμάσουν για τον τοκετό και να ενισχύσουν την σωματική και ψυχολογική επαναφορά μετά τη γέννα. Το πρόγραμμα χρησιμοποιεί ασκήσεις-σωματικές στάσεις (ασάνα) και αναπνοές (πραναγιάμα), μαζί με χαλάρωση και διαλογισμό (νιντρα γιόγκα), για να επιτευχθεί η ένωση, ενώ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης η ένωση αυτή, επεκτείνεται στη σχέση μεταξύ μητέρας και εμβρύου. Δουλεύοντας τους μυς που θα χρησιμοποιήσετε στη γέννα, τους προετοιμάζετε να κάνουν τη σωστή δουλειά στη διαδικασία του τοκετού ενώ παράλληλα θα σας βοηθήσει να παραμείνετε χαλαρή στη γέννα.

Επίσης, η γιόγκα θα σας βοηθήσει να αντεπεξέλθετε στις σωματικές και πνευματικές απαιτήσεις που απαιτεί η μητρότητα. Μέσα από την ανάπτυξη της συνειδητότητας, συντονίζεστε με τις αλλαγές που έρχονται και τις αποδέχεστε ως μια θετική ανάπτυξη, ενώ η επαφή σας με το έμβρυο που μεγαλώνει μέσα σας, είναι δυνατή και ουσιαστική. Καταφέρνετε έτσι, να είστε σε εγρήγορση την κατάλληλη στιγμή, ένα χαρακτηριστικό που θα χρειαστείτε και ως γονέας στο μέλλον. Η γιόγκα βοηθά όχι μόνο κατά τη γέννα, αλλά και πριν και μετά από αυτήν.

Να θυμάστε πως η φύση της γιόγκα είναι μεταμορφωτική, δεν είναι μόνο μια πολύ καλή γυμναστική που σου προσφέρει δύναμη, ευλυγισία, ισορροπία και θεραπεύει χρόνιους πόνους αλλά μετά από κάθε πρακτική αισθάνεσαι ήρεμη, συγκεντρωμένη και εμπνευσμένης για να ζήσεις την καλύτερη έκδοση του εαυτού σου. Όταν είσαι χαρούμενη  ο κάθε ένας γύρω σου γίνεται χαρούμενος. Και αυτό θα βοηθήσει πολύ και το μωρό σας. 

Σε κάθε περίπτωση όμως, η παρακολούθηση μαθημάτων γιόγκα το πρώτο τρίμηνο πρέπει να αποφεύγεται. Οι έγκυες πρέπει να συζητούν με το γυναικολόγο τους την πρόθεσή τους να ασχοληθούν με την γιόγκα, ή με όποιο άλλο είδος γυμναστικής, προκειμένου να προστατεύσουν τη ζωή και υγεία του εμβρύου.
 

Αυτό το διαβάσατε;

X